FANDOM

Карти-КапаниРедактиране

Общо описаниеРедактиране

Карите-капани са карти, оцветени в розово-лилав цвят и притежават различни ефекти. Те имат една основна разлика с магическите карти - освен ако в описанието на картата не е посочено друго, картата-капан трябва да бъде най-напред заложена, като тя може да се активира, едва когато хода в който е заложена приключи. Картите-капани са с магическа скорост 2, като изключение правят Контра Картите-капани, които са с магическа скорост 3. Картите-капани могат да се навързват във верига към магически карти или ефекти на чудовища.

Изглед на картата-капанРедактиране

Dragon Capture Jar type.png
1. Име на картата. В дясно от името, в полето за атрибута стои обозначаващия картата капан знак - "Trap".

2. Пояснението за вида на картата. Съдържа още знак за нейния вид - нормална, продължителна или контра.

3. Изображение на картата-капан;

4. Описание на ефекта на картата-капан;

Видове карти капани.Редактиране

Подобно на картите-чудовища и на магическите карти, картите-капани също имат няколко разновидности, значително по-малко отколкото другите два вида карти. В общи линии те се делят на три основни подвида:

Нормални карти-капаниРедактиране

Reinforcements.jpg
Нормалните карти-капани са от магическа скорост 2 и могат да се използват в отговор на всякакви ефекти, които са под магическа скорост 1 - ефекти на чудовища, магически карти, или всякакви ефекти от магическа скорост 2, която включва бързи ефекти и повечето карти-капани.

След приключване на ефекта на повечето нормални карти-капани те отиват в Гробището. Има разбира се изключения, като "Blast with Chain" и "Horn of the Phantom Beast,", които стават Екипиращи Карти, след активиране и те остават на полето, след осъществяване на техния ефект.

Също така има карти-капани, които могат да бъдат активирани направо от ръката, вместо да бъдат залагани, като например "Delta Crow - Anti Reverse", но само при определени условия, посочени в описанието на картата.

Пример: Reinforcements

Продължителни карти-капаниРедактиране

Continous.png
Те са обозначени със знак за безкрайност, в дясно от надписа "Trap Card". Това са карти-капани, които след активиране остават на полето и техния ефект е в действие, докато
Dragon Capture Jar.png
картата е с лице нагоре, върху игралното поле. Техния ефект се прекратява, ако за оставането на картата активна има посочена цена (примерно на определена фаза от хода да се платят определен брой жизнени точки) и тя не е спазена, или са просто унищожени от друг ефект, магическа или карта-капан. В предвид, че продължителните карти-капани са от Магическа скорост 2, те (ако е посочено в описанието на картата) блокират всякакви ефекти на други карти капани от същата или по-ниска скорост. Такива ефекти обаче не могат да засегнат карти-капани от Магическа Скорост 3, каквито са контра карти-капаните.

Пример: Dragon Capture Jar

Контра карти-капаниРедактиране

300px-Counter.svg.png
Контра картите-капани са единствените карти-капани, които са от Магическа скорост 3 и могат да се активират в отговор на активиране на ефекти на всякакви по ниски или равни
Black Horn of Heaven.png
магически скорости. Те са третата основна разновидност на картите-капани. Има обаче контра карти-капани, които се активират при определени условия, каквато например е картата "Intercept" или "Black Horn of Heaven".  Повечето контра карти-капани изискват някаква цена за да се осъществи техния ефект.

Пример: Black Horn of Heaven

Also on FANDOM

Случайно уики